2010-09-10

Itsulapikoa

Proposamen polit bat dakarkizuet gaur. Parre pixkat egiteko bide polit bat.

_______


Herenegun Carrefourren izan nintzen, gauzatxo batzuk erosten.

Laberintoan galduta eta argirik gabe sentitu nintzen, ohi bezela. Eta ohi bezela, laguntza eskatu behar izan nuen.

Lehenengo langileari euskeraz zuzendu nintzaion… Eta berak erderaz erantzun zidan (hamarretik zortzitan bezela). Zer egingo zaio ba.

Bigarren zalantza piztu zitzaidanean, neska gazte batengana jo nuen, ordurako nere pilak ehuneko 40an. Zaputzaldi berri bat jasotzeko batere energiarik gabe egia esan.

- Apaaa, estoooo…. Huchas?

Bizi, haren erantzuna:

- Ezzzzz, ezteu saltzen. (sic!)

Tipikoa izaten da euskeraz langile batengana zuzendu, eta hark erderaz erantzutea. Alderantziz berriz, noiz gertatzen da? “Ezteu saltzen” hura zerutik etorritako ur-jauzi frexko baten modura jaso nuen…

Zoragarria...

Nahiz eta, galdera bat ere piztu zitzaidan:

- Ene ene, hain ote naiz etnikoki identifikagarria????


____



Gaur Zumarragan aritu naiz itsulapiko baten bila. Seguru egongo zala banekien toki batean. Soraluze kaleko Sordorenean.

- Bai, bai, badauzkagu.
– Baina giltzaduna? Iriki daitekeena?
– A, ez ez, kaja fuertea bai giltzaduna, baina txulorik gabekoa. Betiko itsulapikoa hobea da, motel – esperientziaren ahotsa, Josebarena - Iriki baldin badaiteke, orduan ez dezu sekula dirua gordetzea lortzen, beti ateratzen ari zera. Onena, betiko buztinezko txerritxoa. Betetakoan puskatzen dana.

Eta berak iradoki dit ba okurrentzia:

...

Zure bikotearekin bizi zera. Etxera etorri danean, zure ekonomiaren osasun kaxkarraz oharterazi diozu.

- Maitane, dirua gorde behar degu, galduta gaude bestela.

Eta handik pixkatera…

- Lasai egon hala ere, bilatu det eta erremedioa. Gelan dago eta, jun zaitez ikustera…

Eta hantxe jun da emakume arduratua gelara, jakinminak bultzatuta. Eta hantxe ikusi du bere gizon saiatuak etxeko ekonomia sosegatzeko ekarri duena...

Txinkl!










____

Sem comentários:

Enviar um comentário