2010-11-02

Inoiz irakurri dedan elkarrizketarik aberatsena

Beharbada, inoiz irakurri dedan elkarrizketarik aberatsena, eta hunkigarriena:

Onena, osorik irakurtzea da, baina hemen ere gorde nahi nituen guzti hauek, eta etiketatu, inoiz erabiltzen ditudanerako, eskura izateko.

Josu Martinez da...





Ea halakoak esaten ditu:


Kontatzearen plazerra


- Luxua da jendeari entzun, eta entzundakoa, zuri pasioa sortzen dizun hori, transmititu ahal izatea hitzaren edo irudiaren bidez. Handia da.


Argazki-albumik gabeko familia


- Patricio Guzmanek, Donostiako Zinemaldian izan den zuzendari txiletarrak esaten du memoria-dokumentalik gabeko herria argazki-albumik gabeko familia bezalakoa dela.


Emakumeak kontalari hobeak

- Oro har, emakumeak kontalari hobeak zaretela uste dut. Baina kanpotik maiz ez da berdin jasotzen.


Deseraiki beharrekoak

- “ Peixotorengana joan nintzen bisitan eta agurtzean “a, eta goraintziak zure neskalagunari”, esan zidan. Nik “ze neskalagun?” esan nion, eta hark, “Haize ez da zure neskalaguna, ala?”. Konturatu naiz jende pila batek pentsatzen duela Haize neskalaguna nuelako egin nuela dokumentala. Eta ez Haizerekin bakarrik; Kristianek 69 urte ditu, baina izan da berarekin maiteminduta nagoen galdetu didanik ere! (…) Egia esan grazia egiten dit, ez naiz haserretzen, baina iruditzen zait oraindik gauza asko deseraiki behar ditugula.


Inor gutxiestearen katea

- Guztiek gutxiesten zaituztenean, zuk ere zure burua gutxiesten duzu, eta pentsatzen duzu kontatzeko duzun hori ez dela hain garrantzitsua, edo zuretzat garrantzitsua izan arren ez dela duina besteekin konpartitzeko.


Pentsaezinezko poza

- “Nola egongo da andre hau? Biziko ote da oraindik?” (…) Deitzen diodan bakoitzean beldur horrekin deitzen diot, ea telefonoa hartuko didan pentsatuz, baina beti entzuten dut “Digim?” eta esaten diot “Hola Carme! ¿Sabes quién soy?”, eta beti erantzuten dit “sí, hombre, ¡mi amigo de Bilbao!”, eta horrek pentsaezinezko poza ematen dit.


Borroka, xamurtasunaren eskutik


- “Jose Martí le escribió con 18 años a su madre una postdata. Ésta es la misma postdata: no son inútiles la lucha y la ternura. Madre, no padezca”. Hau gauza bera da, la lucha, lana edo borroka ez da xamurtasunetik bereizita joan behar, batera joan behar dira. Batak bestea gabe ez dauka zentzurik.


Puskatzen zailak diren burbuilak


- Pentsatzen duzu: “Agian neuk ere egin dut zerbait pertsona honek hemendik aurrera errealitate hauek diferente hauteman ditzan. Torturatuak edo kartzelaratuak diferente pertzibituko ditu agian”. Nik uste nuen ari ginela bide bat egiten, gutxika-gutxika horma zulatzen, baina oso gutxi dira kantitatean. Oraindik oso zaila da horma hori edo burbuila hori puskatzea.


Beren burua biktimatzat ez


- Haizek bere burua ez du biktimatzat, ezta Krisitianek eta Alfonsok ere. Bizi duzun egoeraren baitan hautu kontzienteak egiten dituzunean eta jarrera aktiboa duzunean ez zara biktima, biktimarena oso paper tristea da, berarekin jarrera pasiboa dakarrena


Bulling isila


- Baina burbuila apurtzen ez dugun bitartean ez gara existitzen, beraz ez gara arazo. Ez politikan bakarrik, euskal kulturan oro har ere hala da. Ez gaituzte ezagutzen. Esaterako, ni Euskadi Irratian, Arratsaldekoan oso-oso libre sentitzen naiz eta pentsatu ahala hitz egiten dut, baita irrati katearen kontra ere. Baina zer ardura du? Total, Euskadi Irratiko buruek ez dute Euskadi Irratia entzuten! Hori da egiten diguten bullinga.


Herri sortzailea


- Gerrako garai gogorretatik aterata, Euskal Herri berriaren oinarria kultura izan behar da. Horrekin konbentzituta nago. Herri sortzailea izan behar dugu.



(Uxue Alberdik atera dizkio eta, hari ere pagatu beharko zaio ondo egindakoaren zorra)


________

2 comentários:

  1. Gainera, osabari gutunak bialtzen dizkio astero:
    http://osabarigutunak.blogspot.com/

    ResponderEliminar
  2. Jozu! Fitxatuta, eta feed-irakurgailuan txertatuta. Behin entzun nion bat irratian, ta asko gustatu zitzaidan, baina orduan ere ari nintzen zarata ateratzen sukaldean... Ezin beharbezela jaso.

    Eskerrikasko berriz!

    ResponderEliminar